SKÁLY BEZDĚČÍN
OBCHODNÍ PODMÍNKY
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují rezervaci outdoorových kurzů, registraci na návštěvu via ferraty, prodej elektronických dárkových poukazů a prodej digitálních produktů prostřednictvím webových stránek skab.cz (dále jen „Web“), provozovaných osobou Ing. Roman Kašpárek, IČ 684 47 795, Klicperova 446/6, Liberec (dále jen „Provozovatel“).
1.2 Kupujícím se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která si zarezervuje outdoorový kurz, registruje se na návštěvu via ferraty, zakoupí elektronický dárkový poukaz nebo zakoupí Digitální produkt (dále jen „Kupující“).
1.3 Podmínky se dělí na čtyři oddíly podle typu služby/zboží:
-
Oddíl A: Rezervace outdoorových kurzů
-
Oddíl B: Registrace na návštěvu via ferraty
-
Oddíl C: Nákup elektronických dárkových poukazů
-
Oddíl D: Nákup digitálních produktů
1.4 Pokud není v konkrétním oddílu uvedeno jinak, platí obecná ustanovení těchto Podmínek pro všechny služby/zboží.
Oddíl A: Rezervace outdoorových kurzů
A1. Úvod
A1.1 Tento oddíl upravuje rezervaci outdoorových kurzů (dále jen „Kurz“), což je služba spočívající v poskytnutí vzdělávací nebo zážitkové aktivity v oblasti outdoorových dovedností, která probíhá v konkrétním termínu a na místě uvedeném na Webu.
A2. Rezervace Kurzu
A2.1 Kurz je možné rezervovat elektronicky prostřednictvím Webu vyplněním objednávkového formuláře a úhradou ceny Kurzu (dále jen „Cena“).
A2.2 Cena Kurzu je uvedena na Webu a je konečná, včetně všech daní a poplatků.
A2.3 Platba Ceny je možná online platebními metodami dostupnými na Webu. Po připsání platby na účet Provozovatele obdrží Kupující potvrzení o rezervaci na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, obsahující podrobnosti o Kurzu (termín, místo, instrukce).
A2.4 Dokončením rezervace a úhradou Ceny Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a souhlasí s nimi.
A3. Podmínky poskytnutí Kurzu
A3.1 Kurz proběhne v termínu a místě uvedeném na Webu, pokud není Provozovatel nucen termín zrušit nebo změnit z důvodů na své straně (viz bod A5).
A3.2 Kupující je povinen se na místě Kurzu prokázat potvrzením o rezervaci (např. unikátním kódem nebo jménem).
A3.3 Provozovatel si vyhrazuje právo odepřít účast na Kurzu Kupujícímu (případně osobám, účastnícím se Kurzu s ním), který porušuje pokyny Provozovatele (nebo jiného instruktora Kurzu) nebo pravidla chování na Kurzu, a to bez nároku na vrácení Ceny.
A3.4 Kupující (nebo osoby účastnící se Kurzu s ním) se zúčastňuje Kurzu na vlastní nebezpečí. Kupující bere na vědomí, že outdoorové aktivity, včetně lezeckých kurzů, mohou být spojeny s riziky pro zdraví nebo majetek.
A3.5 Účastníci Kurzu jsou povinni dodržovat pokyny instruktorů vedoucích Kurz. Provozovatel ani jeho instruktoři nenesou odpovědnost za škody na zdraví nebo majetku vzniklé v důsledku neuposlechnutí těchto pokynů.
A4. Odstoupení od smlouvy a nevratnost
A4.1 Vzhledem k tomu, že Kurz představuje službu spojenou s činnostmi ve volném čase poskytovanou v určený termín, nevztahuje se na ni právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu dle § 1829 občanského zákoníku, v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku. Kupující s tímto výslovně souhlasí při rezervaci Kurzu.
A4.2 Při zrušení lezeckého kurzu ze strany Kupujícího bude Cena vrácena snížená o storno poplatek ve výši:
-
500 Kč při zrušení 14 a více dnů před začátkem kurzu;
-
50 % z ceny kurzu při zrušení 13. den až 24 hodin před začátkem kurzu;
-
100 % z ceny kurzu při zrušení méně než 24 hodin před začátkem kurzu nebo v průběhu kurzu.
A4.3 Pokud Provozovatel neposkytne potvrzení o rezervaci z důvodů na své straně (např. technická chyba), má Kupující právo na vrácení Ceny. Žádost o vrácení je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data rezervace.
A5. Zrušení nebo změna Kurzu Provozovatelem
A5.1 Provozovatel si vyhrazuje právo zrušit nebo změnit termín Kurzu z důvodu nepříznivých klimatických podmínek (např. mokro, déšť, vichřice) nebo jiných nepředvídatelných okolností (např. bezpečnostní rizika).
A5.2 V případě zrušení Kurzu Provozovatelem bude Kupujícímu nabídnut náhradní termín. Pokud Kupující náhradní termín nevyužije, má nárok na vrácení Ceny. V případě změny termínu bude Kupující informován e-mailem nejpozději 48 hodin před původním termínem; pokud nový termín Kupujícímu nevyhovuje, má nárok na vrácení Ceny.
A5.3 Žádost o vrácení Ceny je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od oznámení změny nebo zrušení.
A6. Reklamace
A6.1 Reklamace je možná v případě, že Kupující neobdržel potvrzení o rezervaci, přestože Cenu uhradil, nebo pokud potvrzení obsahuje technickou chybu (např. nesprávný termín). Dále lze reklamaci uplatnit v případě nedodržení smlouvy ze strany Provozovatele, například pokud Kurz neproběhne v souladu s popisem na Webu nebo není poskytnut vůbec, s výjimkou případů uvedených v bodě A5.1 (např. zrušení z důvodu klimatických podmínek).
A6.2 Reklamaci je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data rezervace. Provozovatel reklamaci vyřídí do 30 dnů od jejího přijetí.
Oddíl B: Registrace na návštěvu via ferraty
B1. Úvod
B1.1 Tento oddíl upravuje registraci na návštěvu via ferraty Bezděčín (dále jen „Ferrata“) v konkrétní den, což představuje službu zajišťující vstup na Ferratu za podmínek uvedených na Webu.
B2. Registrace a platba
B2.1 Registrace na návštěvu Ferraty je možná pouze elektronicky prostřednictvím Webu vyplněním registračního formuláře a úhradou registračního poplatku (dále jen „Poplatek“).
B2.2 Výše Poplatku je uvedena na Webu a je konečná, včetně všech daní a poplatků.
B2.3 Platba Poplatku je možná online platebními metodami dostupnými na Webu. Po připsání platby na účet Provozovatele obdrží Kupující potvrzení registrace na e-mailovou adresu uvedenou v registračním formuláři, obsahující unikátní kód vstupenky.
B2.4 Dokončením registrace a úhradou Poplatku Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a Návštěvním řádem Ferraty, souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.
B3. Nevratnost registračního poplatku
B3.1 Poplatek je nevratný. Kupující nemá nárok na vrácení Poplatku ani v případě, že se návštěvy Ferraty v určený den nezúčastní, a to z jakéhokoli důvodu na straně Kupujícího (např. nemoc, změna plánů).
B3.2 Kupující bere na vědomí, že Ferrata je místo outdoorového charakteru a návštěva je závislá na klimatických podmínkách. V případě nepříznivých klimatických podmínek (např. mokro, déšť, vichřice, extrémní teploty), které znemožňují realizaci návštěvy, není Provozovatel povinen návštěvu zajistit ani vrátit Poplatek. Kupující vědomě přijímá toto riziko při registraci.
B4. Odstoupení od smlouvy
B4.1 Vzhledem k tomu, že registrace představuje smlouvu o využití služby v určeném čase (vstup na Ferratu v konkrétní den), nevztahuje se na ni právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu dle § 1829 občanského zákoníku, v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku. Kupující s tímto výslovně souhlasí při registraci.
B4.2 Pokud Provozovatel neposkytne potvrzení registrace z důvodů na své straně (např. technická chyba), má Kupující právo na vrácení Poplatku. Žádost o vrácení je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data registrace.
B5. Práva a povinnosti Kupujícího
B5.1 Kupující je povinen se na Ferratě prokázat potvrzením registrace (unikátním kódem vstupenky) v den návštěvy.
B5.2 Vstupenka je nepřenosná a platí pouze pro konkrétní den uvedený v potvrzení registrace.
B5.3 Kupující je povinen dodržovat pokyny Provozovatele a pravidla chování na Ferratě. V případě porušení může být Kupujícímu odepřen vstup bez nároku na vrácení Poplatku.
B6. Reklamace
B6.1 Reklamace je možná v případě, že Kupující neobdržel potvrzení registrace, přestože Poplatek uhradil, nebo pokud registrace obsahuje technickou chybu (např. nefunkční kód vstupenky). Dále lze reklamaci uplatnit v případě nedodržení smlouvy ze strany Provozovatele, například pokud návštěva neproběhne z důvodu nevyhovujícího technického stavu Ferraty, s výjimkou případů uvedených v bodě B3.2.
B6.2 Reklamaci je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data registrace. Provozovatel reklamaci vyřídí do 30 dnů od jejího přijetí.
Oddíl C: Nákup elektronických dárkových poukazů
C1. Úvod
C1.1 Tento oddíl upravuje prodej elektronických dárkových poukazů (dále jen „Poukaz“), což je elektronický doklad o zaplacení určité částky, který opravňuje jeho držitele k nákupu služeb nabízených na Webu.
C2. Nákup Poukazu
C2.1 Poukaz je možné zakoupit prostřednictvím Webu vyplněním objednávkového formuláře a úhradou kupní ceny.
C2.2 Kupní cena Poukazu je uvedena na Webu a je konečná, včetně všech daní a poplatků.
C2.3 Platba za Poukaz je možná online platebními metodami dostupnými na Webu. Po připsání platby na účet Provozovatele bude Poukaz zaslán Kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce ve formě unikátního kódu.
C2.4 Dokončením nákupu a úhradou kupní ceny Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a souhlasí s nimi.
C3. Platnost a použití Poukazu
C3.1 Poukaz je platný po dobu 1 roku od data jeho zakoupení (dále jen „Platnost“). Datum zakoupení je uvedeno v e-mailu s Poukazem. Po uplynutí Platnosti Poukaz zaniká a nelze jej dále použít.
C3.2 Poukaz lze použít pouze k nákupu služeb nabízených na Webu. Nelze jej vyměnit za hotovost ani za jiný Poukaz.
C3.3 Poukaz je přenosný – Kupující jej může předat jiné osobě, která se stane jeho Držitelem. Provozovatel nenese odpovědnost za ztrátu nebo zneužití Poukazu Držitelem.
C3.4 Při uplatnění Poukazu na Webu zadá Držitel unikátní kód Poukazu do příslušného pole v nákupním košíku. Hodnota Poukazu bude odečtena od celkové ceny služeb. Pokud hodnota Poukazu nepokryje celou cenu, Držitel doplatí zbývající částku dostupnými platebními metodami. Pokud je hodnota Poukazu vyšší než cena služeb, zbývající částka zůstává v Poukazu k dispozici pro další nákup na Webu, a to až do uplynutí Platnosti Poukazu.
C4. Odstoupení od smlouvy a nevratnost
C4.1 Poukaz je zbožím s digitálním obsahem, které je dodáváno v elektronické podobě a není uloženo na hmotném nosiči. Kupující výslovně souhlasí s jeho poskytnutím před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a proto na něj nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu dle § 1829 občanského zákoníku, v souladu s § 1837 písm. l) občanského zákoníku.
C4.2 Kupující výslovně souhlasí s tím, že Poukaz je nevratný a nelze za něj požadovat vrácení kupní ceny, s výjimkou případů uvedených v bodě C4.3.
C4.3 Pokud Provozovatel nezašle Poukaz Kupujícímu z důvodů na straně Provozovatele (např. technická chyba), má Kupující právo na vrácení kupní ceny. Žádost o vrácení je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data nákupu.
C5. Reklamace
C5.1 Reklamace Poukazu je možná v případě, že nebyl Kupujícímu doručen, přestože byla kupní cena uhrazena, nebo pokud obsahuje technickou chybu (např. nefunkční kód). Dále lze reklamaci uplatnit v případě nedodržení smlouvy ze strany Provozovatele, například pokud Poukaz není možné uplatnit na Webu z důvodů na straně Provozovatele během jeho platnosti.
C5.2 Reklamaci je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz nejpozději do 14 dnů od doručení Poukazu nebo od zjištění závady. Provozovatel reklamaci vyřídí do 30 dnů od jejího přijetí.
Oddíl D: Nákup digitálních produktů
D1. Úvod
D1.1 Tento oddíl upravuje prodej digitálních produktů (dále jen „Digitální produkt“), což je obsah dodávaný v elektronické podobě, například e-knihy, videokurzy, digitální návody nebo plány, které jsou dostupné ke stažení nebo přístupné prostřednictvím Webu.
D2. Nákup Digitálního produktu
D2.1 Digitální produkt je možné zakoupit prostřednictvím Webu vyplněním objednávkového formuláře a úhradou kupní ceny (dále jen „Cena“).
D2.2 Cena Digitálního produktu je uvedena na Webu a je konečná, včetně všech daní a poplatků.
D2.3 Platba Ceny je možná online platebními metodami dostupnými na Webu. Po připsání platby na účet Provozovatele obdrží Kupující na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce odkaz ke stažení Digitálního produktu nebo přístupové údaje (např. přihlašovací jméno a heslo) pro přístup k obsahu na Webu.
D2.4 Dokončením nákupu a úhradou Ceny Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a souhlasí s nimi.
D3. Dodání a použití Digitálního produktu
D3.1 Digitální produkt je dodán ihned po připsání platby na účet Provozovatele, pokud není na Webu uvedena jiná doba dodání (např. předprodej).
D3.2 Kupující je oprávněn používat Digitální produkt pouze pro osobní potřebu a nesmí jej šířit, kopírovat, distribuovat ani jinak zpřístupňovat třetím osobám bez souhlasu Provozovatele. Porušení tohoto ustanovení může vést k právním důsledkům podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském.
D3.3 Přístup k Digitálnímu produktu (např. videokurzu) může být vázán na registraci na Webu a je nepřenosný – použít jej může pouze Kupující, jehož údaje byly uvedeny při nákupu.
D3.4 Provozovatel neodpovídá za technické problémy na straně Kupujícího (např. nedostatečné připojení k internetu, nekompatibilní zařízení), které brání přístupu k Digitálnímu produktu, pokud je produkt ze strany Provozovatele řádně dodán.
D4. Odstoupení od smlouvy a nevratnost
D4.1 Digitální produkt je zbožím s digitálním obsahem, které je dodáváno v elektronické podobě a není uloženo na hmotném nosiči. Kupující výslovně souhlasí s jeho poskytnutím před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a proto na něj nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu dle § 1829 občanského zákoníku, v souladu s § 1837 písm. l) občanského zákoníku.
D4.2 Kupující výslovně souhlasí s tím, že Digitální produkt je nevratný a nelze za něj požadovat vrácení Ceny, s výjimkou případů uvedených v bodě D4.3.
D4.3 Pokud Provozovatel nedodá Digitální produkt Kupujícímu z důvodů na straně Provozovatele (např. technická chyba bránící doručení nebo přístupu), má Kupující právo na vrácení Ceny. Žádost o vrácení je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz do 14 dnů od data nákupu.
D5. Reklamace
D5.1 Reklamace Digitálního produktu je možná v případě, že nebyl Kupujícímu doručen, přestože byla Cena uhrazena, nebo pokud obsahuje technickou chybu (např. nefunkční odkaz ke stažení, nepřístupný obsah). Dále lze reklamaci uplatnit v případě nedodržení smlouvy ze strany Provozovatele, například pokud Digitální produkt neodpovídá popisu na Webu (např. chybí slíbený obsah).
D5.2 Reklamaci je třeba uplatnit písemně na e-mail ahoj@skab.cz nejpozději do 14 dnů od doručení Digitálního produktu nebo od zjištění závady. Provozovatel reklamaci vyřídí do 30 dnů od jejího přijetí.
Obecná ustanovení
2. Ochrana osobních údajů
2.1 Provozovatel zpracovává osobní údaje Kupujícího (např. jméno, e-mail, platební údaje) v souladu s Nařízením GDPR a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Podrobnosti jsou uvedeny na Webu na stránce: Ochrana osobních údajů
3. Závěrečná ustanovení
3.1 Provozovatel si vyhrazuje právo změnit tyto Podmínky. Nová verze bude zveřejněna na Webu a platí pro nákupy uskutečněné po datu změny.
3.2 Vztahy neupravené těmito Podmínkami se řídí českým právem, zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.).
3.3 Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 8.5.2025.